Magyarországkép 2009: Másképp - más kép, feltételek és esélyek

Szerzők

  • Péter Bíró

Kulcsszavak:

pártokrácia, országkép, országmárka, országimázs, közállapotok, közviszonyok

Absztrakt

A kínaiak hamisítanak, a japá­nok csak másolni tudnak, az angol konyha rossz, bezzeg a francia, a németek humortalanságánál talán csak a svájciaké súlyosabb, az ukránok mind maffiózók, az olaszok linkek. Ezek a mindennapi sztereotípiáink - másokról. A mindenkori (emberekről, országokról, vallásokról, nőkről, férfiakról, stb.) sztereotípiák kialakulásának alapja egy közismert emberi tulajdonság, az általánosításra való hajlam. Sokkal könnyebb általánosítani, mint analitikusan gondolkodni. Az általánosítás nem szintetizálás, hanem egy eset „kiterjesztése”. A sztereotípiák másik sajátossága, hogy többségükben negatívok. Ez is emberi tulajdonság: miért lenne
más jobb, mint, amilyenek mi vagyunk? Szörnyű lenne! S hogy mindennek mi köze az országképhez? Egy tudatosan kialakított országkép abban segít, hogy a rólunk szóló megítélés ne sztereotípiákon alapuljon, mert az csak nagyon ritkán előnyös egy ország számára!

Downloads

Megjelent

2019-10-02

Hogyan kell idézni

Bíró, P. (2019) „Magyarországkép 2009: Másképp - más kép, feltételek és esélyek”, Marketing & Menedzsment, 43(2), o. 56–62. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/732 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Országimázs, országmárka