Olimpia és imázsépítés: Peking 2008

Szerzők

  • Barbara Jenes Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

Absztrakt

Az olimpia már régóta nem csak sport-, vagy világpolitikai esemény, hanem lehetőség arra is, hogy a rendező ország megmutassa a világ számára értékeit és megnyerő oldalát. Ennél kedvezőbb esély talán nem is nyílhat a házigazda számára, hogy felhívja a figyelmet magára, s egyben turistákat és befektetőket vonzzon területére. Az országimázs a nemzetről, országról szerzett tapasztalatok, vélemények és mindenekelőtt a sok csatornán érkező információk alapján alakulhat ki. A lehetséges csatornák közé tartozik többek között a sportesemények rendezése is (Jenes, 2005). A fenti elméleti megközelítéseket a gyakorlatban is vizsgálva a szerző jelen tanulmányában azt ismerteti, hogy a 2008-as Pekingi Olimpia sport- és médiaesemény szerepén túl milyen országimázs-alakítási jelentőséggel bír.

Downloads

Megjelent

2019-10-14

Hogyan kell idézni

Jenes, B. (2019) „Olimpia és imázsépítés: Peking 2008”, Marketing & Menedzsment, 42(3), o. 16–24. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/532 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Olimpia és marketing