Place Marketing, tourism marketing, regional development

Authors

  • Gabriella Kraftné Somogyi MTA RKK Dunántúli Tudományos Intézet
  • János Fojtik JPTE Marketing Tanszék

Abstract

A kilencvenes évek olyan változásokat hoztak a magyarországi települések életében, amelyek jelentősen módosították a települések, térségek, régiók fejlesztéséért - a népességmegtartó képesség növelése, a gazdaság modernizálása, a környezeti állapot megőrzése, javítása stb. - felelős személyek, csoportok, szervezetek összetételét, gondolkodását, gazdálkodását. Az önkormányzatoknak alanyi jogon járó központi támogatások, juttatások megvonása, csökkentése, átstrukturálása a pénzügyi, gazdálkodási prioritások újraszervezésére kényszeríti a helyi önkormányzatokat - e folyamatban a kulturális, a külső kapcsolati, valamint a reklámkiadások tűnnek a legkönnyebben „racionalizálhatóknak".
     A gazdasági folyamatokat tükröző konkrét információk gyűjtésére, feldolgozására, tárolására nincs külön pénzkeret, a létrejött szervezetek, vállalkozások az adóhatóságtól való félelmükben, vélt üzleti érdekeik védelmében nem vállalják az információszolgáltatást, a helyi önkormányzatoknak pedig a verseny szabadsága és a demokrácia jegyében nincs joguk kikényszeríteni azt. A kivezető utat a helyi közösség anyagi és szellemi gyarapodására a marketing, mint piackonform eszközök, módszerek, elgondolások öszszességének alkalmazása jelenti, a beruházók odavonzásával, a helyi vállalkozók megtartásával, a turisták
és látogatók mind tökéletesebb kiszolgálásával.
     A turisztikai vonzerővel bíró helyek marketingtevékenysége nagy hagyományokra tekint vissza, az idegenforgalmi kereslet gyors változása miatt azonban folyton megújuló kihívásokkal kell szembenézniük az idegenforgalmi hely marketingért felelős szervezeteknek is.

Downloads

Published

2019-12-19

How to Cite

Kraftné Somogyi, G. and Fojtik, J. (2019) “Place Marketing, tourism marketing, regional development”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 32(3), pp. 53–61. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2075 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Marketing places

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>