Marketing research in Szolnok
Abstract
Napjainkban minden profitorientált és nonprofit szervezet szembesül a tevékenységét jelentősen befolyásoló környezet állandó változásával, amelynek tendencia jellege nehezen vagy kevéssé körvonalazható. A hosszú távon biztos piaci pozíciót és hatékony működést célként megfogalmazó szervezetek számára a környezet által determinált marketingstratégia kialakítása és megvalósítása elengedhetetlen feladat, amelyhez a makro- és mikrokörnyezeti tényezők elmélyült elemzése szükséges. Egy település fejlődését, vezető testületéinek hatékony tevékenységét a marketingkoncepció és a tudatosan kialakított marketing- stratégia alapozza meg. A települések marketingkörnyezetének legfontosabb elemei a lakosság és a vállalatok, amelyek tevékenységükkel, a szolgáltatásokkal járulnak hozzá a település fejlődéséhez. A településről kialakult vélemények, a jobbító szándékú kritika, a javaslatok feltárása, elemzése és felhasználása aktívan hozzájárulnak a város képének, arculatának formálásához, eredményeinek, gazdasági, társadalmi, kulturális életének fejlesztéséhez.
Ez a tanulmány a Szolnoki Kereskedelmi és Gazdasági Főiskola Marketing csoportja által, a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának felkérésére végzett marketingkutatásának főbb eredményeit tartalmazza. A kutatás célja: olyan helyzetkép felvázolása a város gazdaságának, infrastruktúrájának, társadalmi-kulturális életének megítéléséről, amely információkat nyújt a város fejlesztéséhez, az önkormányzati tevékenység jövőbeni irányainak meghatározásához. Ennek alapja a város lakosainak és vállalkozóinak körében elvégzett marketingkutatás.