Élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozások beszerzési és értékesítési magatartásának modellezése

Szerzők

  • Györgyné Pénzes Szolnoki Főiskola

Absztrakt

Magyarországon a tulajdonviszonyok átalakulása a vállalatok makro- és mikrokörnyezetében olyan változást hozott, amely stratégiájuk gyökeres átalakítását eredményezte. Az élelmiszer-kiskereskedelemben a hetvenes és nyolcvanas évekre jellemző biztos tevékenységi háttér bizonytalan piaci környezetté alakult, amelynek jelei a vállalkozások beszerzési és értékesítési magatartásában is megmutatkoznak. A változás az egyes régiókat, megyéket eltérően érintette, amely a vállalkozások magatartására is kihatott. Jász-Nagykun-Szolnok megye gazdasági fejlettségét tekintve a megyék között az utolsó kvartilis tagja, elmaradottságának jegyeit az élelmiszer-kiskereskedelem is magán hordozza, amely más régiókhoz viszonyítva a korszerű üzletformák alacsony számában, az üzlethálózat elaprózottságában, a korlátozott terjedelmű választékban és a tőkebefektetés alacsony szintjében nyilvánul meg.

Downloads

Megjelent

2019-12-06

Hogyan kell idézni

Pénzes, G. (2019) „Élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozások beszerzési és értékesítési magatartásának modellezése”, Marketing & Menedzsment, 39(3), o. 17–26. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1434 (Elérés: 25 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kereskedelmi marketing