A horizontális marketingrendszerek szerepe és jelentősége az élelmiszer-kiskereskedelemben
Absztrakt
A tanulmány olyan marketingszervezeteket mutat be, amelyek a kiskereskedelmi vállalkozások áruforgalmi tevékenységét koordinálva összekapcsolják az élelmiszer-vertikum szereplőit, megteremtve ezzel a hatékony együttműködés lehetőségét, hozzájárulva a vállalkozások jövedelmezőségének növekedéséhez. E téma a Jász-Nagykun-Szolnok megyében működő élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozások beszerzési és értékesítési magatartását feltáró kutatás része. A tanulmány alapkérdése: a kiskereskedők tevékenységének horizontális marketingrendszerekben való koordinálása milyen pozíció javulást biztosít a termelő vállalatokkal szemben és milyen versenyelőnyöket nyújt a kompetitiv piacon? A téma közelítése kettős: tágabban az élelmiszer kiskereskedelem, konkrétan egy adott szervezet szempontjából.