Important questions of the methodology of commercial concentration

Authors

  • Anikó Juhász Agrárgazdasági Kutató és Informatikai Intézet
  • Antal Seres MTA Közgazdaságtudományi Intézet
  • Márta Stauder Agrárgazdasági Kutató és Informatikai Intézet

Abstract

A kereskedelmi koncentráció módszertana a szakirodalomban elhanyagolt területnek számít. Mivel a koncentráció általános tendencia, és a fejlődés egyik központi kérdése a kereskedelemben, a módszertan tisztázatlansága a folyamat és hatásai nem kellő ismereténekés téves következtetések levonásának veszélyét hordozza magában. A jelen tanulmány, amely része a kereskedelmi koncentrációval foglalkozó, folyamatban lévő kutatásnak, célja, hogy a fogalom, az osztályozás és a módszerek elemzésével hozzájáruljon a kereskedelmi koncentráció módszertanának fejlesztéséhez. Kapcsolódik a koncentráció általános módszertanához is, mert vizsgálja a módszerek, eljárások kereskedelemben történő alkalmazásának lehetőségeit, előnyeit és hátrányait. A tárgyalásánál fontos szerepet kapnak a kereskedelmi sajátosságok. A tanulmány néhány kérdésben a módszertan és a kereskedelmi gyakorlat közötti konfliktusokra is rámutat.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Juhász, A., Seres, A. and Stauder, M. (2019) “Important questions of the methodology of commercial concentration”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 39(2), pp. 59–74. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1377 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

M&M mix

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>