Az érték a marketingben - Akadémiai doktori disszertáció székfoglaló
Absztrakt
Doktori értekezésem az elmúlt tíz év során elért kutatási eredményeimet foglalja össze, mégpedig azzal az igénnyel, hogy az összefoglalás, szintetizálás új tudományos eredményeket hozzon létre.
A tudományos kutatás folyamatának e szakaszát Tomcsányi Pál (2000) kutatói ismeretgazdálkodásnak nevezi. Az ismeretgazdálkodás a tudományos kutatás, alkotó, kreatív folyamata, amelyben a kutató az adott tárgykörben folyamatosan végzett szekunder és primer kutatások által nyert információkat elemzi, majd azokat kombinálva és szintetizálva - részben heurisztikus módszerekkel - új vagy bővített ismereteket hoz létre.
Az értekezésben azokat a kutatási eredményeket tárgyalom és rendszerezem, amelyek újnak ítélhetők vagy a kutatás módszere, vagy megállapításai miatt.