Kooperatív tanulásszervezési eljárások a két tanítási nyelvű oktatásban

Szerzők

  • Tóthné Farkas Andrea

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.4.

Kulcsszavak:

két tanítási nyelvű oktatás, kooperatív tanulásszervezés

Absztrakt

A tanulmány arra törekszik, hogy megmutassa a kooperatív tanulásszervezési eljárások alkalmazásának lehetőségeit a két tanítási nyelvű oktatásban. Ehhez kapcsolódva a kooperatív
tanulásszervezési eljárások hatékonyságának vizsgálatára kerül sor a hagyományos oktatási
formákkal szemben. A kutatás kiterjed a kooperatív módszerek alkalmazásának hatásaira a tanulói önértékelésre és az angol nyelvvel kapcsolatos attitűdökre. A tanulmány professzionális tapasztalatokon keresztül mutatja meg a kooperatív tanulásszervezés alkalmazásának előnyeit és adaptálhatóságát az angol nyelv, azon belül is a két tanítási nyelvű oktatás területére. A vonatkozó nyelvpedagógiai és pszichológiai háttér bemutatásával párhuzamosan tekinti át, hogy a gyakorlatban hogyan valósulnak meg a kooperatív alapelvek. A kooperatív alapelvek megvalósulását az alkalmazott struktúrákon keresztül mutatja be, áttekintve hogy milyen módon teljesülnek a nyelvoktatás, nyelvelsajátítás sikerkritériumai. A vizsgálat pedagógiai kísérlet módszerével történik, melyet a tanulók önértékelését és attitűdjeit vizsgáló
kérdőíves kutatási eszköz támogat. A kísérletet végző tanár saját, és kollégája által megvalósuló résztvevői megfi gyelések biztosítanak további kvalitatív adatokat a kutatási eredmények értelmezéséhez. A tanulmány a kooperatív tanulásszervezés alkalmazásának lehetőségeit a két tanítási nyelvű angol oktatásra fókuszálva foglalja össze. A tapasztalatok a nyelvoktatás egyéb területeire is adaptálhatók, továbbgondolásra alkalmasak.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-06-06

Hogyan kell idézni

Tóthné Farkas, A. (2022). Kooperatív tanulásszervezési eljárások a két tanítási nyelvű oktatásban. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 4(1-4), 65–82. https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.4.