A Maghreb mint turisztikai entitás
Tunéziai kalandozás – antropológiai olvasatban
Absztrakt
Tanulmányom tárgya egy térségi nemzetépítési gyakorlat, melynek alapja az eredetiség, a turizmusban forgalmazható „autentikus” világélmény, továbbá az életvezetés kölcsönvett, újrakeresett „mintha-eredeti” formája, s ennek találkozása a nagytérségi vagy regionális identitás építésének eszméjével. Egyszóval olyasvalami, ami az antropológiai gondolkodásba is bekerült immár, s a kortárs turizmuselméletek között is helye van. Az alább következők nem hosszabb terepkutatás anyagára épülnek, hanem kaland-értékű jelenlétre és részvevő megfigyelésre, ugyanakkor építenek arra is, amit a kézre eső szakirodalom kínálDownloads
Megjelent
2007-03-01
Hogyan kell idézni
A. Gergely, A. (2007). A Maghreb mint turisztikai entitás: Tunéziai kalandozás – antropológiai olvasatban. Afrika Tanulmányok / Hungarian Journal of African Studies, 1(1), 71–89. Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/afrikatanulmanyok/article/view/4738
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.