A Maghreb mint turisztikai entitás

Tunéziai kalandozás – antropológiai olvasatban

Szerzők

  • András A. Gergely MTA PTI Etnoregionális és Antropológiai Kutatóközpont

Absztrakt

Tanulmányom tárgya egy térségi nemzetépítési gyakorlat, melynek alapja az eredetiség, a turizmusban forgalmazható „autentikus” világélmény, továbbá az életvezetés kölcsönvett, újrakeresett „mintha-eredeti” formája, s ennek találkozása a nagytérségi vagy regionális identitás építésének eszméjével. Egyszóval olyasvalami, ami az antropológiai gondolkodásba is bekerült immár, s a kortárs turizmuselméletek között is helye van. Az alább következők nem hosszabb terepkutatás anyagára épülnek, hanem kaland-értékű jelenlétre és részvevő megfigyelésre, ugyanakkor építenek arra is, amit a kézre eső szakirodalom kínál

Információk a szerzőről

András A. Gergely, MTA PTI Etnoregionális és Antropológiai Kutatóközpont

Társadalomkutató, az MTA PTI Etnoregionális és Antropológiai Kutatóközpont tudományos igazgatója, az ELTE Kulturális Antropológia szakcsoport oktatója, a Magyar Kulturális Antropológiai Társaság elnöke.
Kutatási terület: etnoregionális kérdések, politikai antropológia, városantropológia, populáris kultúra a Maghrebben.

Downloads

Megjelent

2007-03-01

Hogyan kell idézni

A. Gergely, A. (2007). A Maghreb mint turisztikai entitás: Tunéziai kalandozás – antropológiai olvasatban. Afrika Tanulmányok / Hungarian Journal of African Studies, 1(1), 71–89. Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/afrikatanulmanyok/article/view/4738

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.