Pillanatképek Kelet-Afrika oktatási rendszeréről

Általános iskolás és főiskolás diákok véleményei a Fair Play szelleméről

Szerzők

  • Gabriella Hideg Eszterházy Károly Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.15170/AT.2018.12.4.5

Kulcsszavak:

Oktatás, Sportszerűség, Kenya, Egyenlőtlenség, Sport

Absztrakt

Ez a tanulmány a kelet-afrikai országra, Kenyára és annak – magyar szempontból egzotikus – oktatási rendszerére összpontosít.
Tanulmányom célja a kenyai oktatás történelmi fejlődésének, az abban megjelenő esélyeknek és korlátoknak a bemutatása volt a rendelkezésre álló szakirodalom alapján. Láthatóvá válik, hogy az oktatáshoz való hozzáférés nem mindenki számára egyenlő, függetlenül attól, hogy az oktatás melyik szintjét vizsgáljuk. Ez akkor válik igazán érdekessé és egyedivé, ha általános iskolás és főiskolás diákokat kérdezünk a fair playről és annak tartalmáról egy ilyen kiegyensúlyozatlan, sőt egyenlőtlen rendszerben.
Tesztmódszerként szakirodalom-elemzést és kérdőíves felmérést alkalmaztam, amely véletlenszerű mintavételen alapult. A kérdőív 17 kérdést tartalmaz, köztük 15 zárt és 2 nyitott kérdést. A kérdések kiterjednek a fair play tartalmára, a sport iránti érdeklődésre, valamint ezeken felül a különböző versenyhelyzetekben való viselkedésre és a bírálatokra adott válaszokra is. A kapott adatokat egyszerű matematikai és statisztikai módszerekkel összegeztem.
Várható eredményként egy idegen, ismeretlen országhoz kerülünk közelebb oktatási/történelmi és pedagógiai szempontból. A kérdőíves felmérés eredményei, amelyek a kenyai oktatási rendszer két különböző szintjének szegmenseit mérik, a diákok fair play-ről alkotott véleményét mutatják.

Információk a szerzőről

Gabriella Hideg, Eszterházy Károly Egyetem

Ph.D., Assitant Professor, Eszterházy Károly University

Downloads

Megjelent

2019-05-22

Hogyan kell idézni

Hideg, G. (2019). Pillanatképek Kelet-Afrika oktatási rendszeréről: Általános iskolás és főiskolás diákok véleményei a Fair Play szelleméről. Afrika Tanulmányok Hungarian Journal of African Studies, 12(4.), 66–81. https://doi.org/10.15170/AT.2018.12.4.5

Hasonló cikkek

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.