Pillanatképek Kelet-Afrika oktatási rendszeréről
Általános iskolás és főiskolás diákok véleményei a Fair Play szelleméről
DOI:
https://doi.org/10.15170/AT.2018.12.4.5Kulcsszavak:
Oktatás, Sportszerűség, Kenya, Egyenlőtlenség, SportAbsztrakt
Ez a tanulmány a kelet-afrikai országra, Kenyára és annak – magyar szempontból egzotikus – oktatási rendszerére összpontosít.
Tanulmányom célja a kenyai oktatás történelmi fejlődésének, az abban megjelenő esélyeknek és korlátoknak a bemutatása volt a rendelkezésre álló szakirodalom alapján. Láthatóvá válik, hogy az oktatáshoz való hozzáférés nem mindenki számára egyenlő, függetlenül attól, hogy az oktatás melyik szintjét vizsgáljuk. Ez akkor válik igazán érdekessé és egyedivé, ha általános iskolás és főiskolás diákokat kérdezünk a fair playről és annak tartalmáról egy ilyen kiegyensúlyozatlan, sőt egyenlőtlen rendszerben.
Tesztmódszerként szakirodalom-elemzést és kérdőíves felmérést alkalmaztam, amely véletlenszerű mintavételen alapult. A kérdőív 17 kérdést tartalmaz, köztük 15 zárt és 2 nyitott kérdést. A kérdések kiterjednek a fair play tartalmára, a sport iránti érdeklődésre, valamint ezeken felül a különböző versenyhelyzetekben való viselkedésre és a bírálatokra adott válaszokra is. A kapott adatokat egyszerű matematikai és statisztikai módszerekkel összegeztem.
Várható eredményként egy idegen, ismeretlen országhoz kerülünk közelebb oktatási/történelmi és pedagógiai szempontból. A kérdőíves felmérés eredményei, amelyek a kenyai oktatási rendszer két különböző szintjének szegmenseit mérik, a diákok fair play-ről alkotott véleményét mutatják.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.













