A közösségi média szerepe a kiállítások nemzetközi világában

Szerzők

  • Tünde Szabó Babeş-Bolyai Tudományegyetem, Közgazdaság- és Gazdálkodástudományi Kar, Sepsiszentgyörgyi Kihelyezett Tagozat
  • László Csóka Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézet

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2025.10.03.06

Kulcsszavak:

kulturális turizmus, elköteleződési mérőszámok, kiállítások, múzeummenedzsment, közösségimédia-aktivitás

Absztrakt

digitális média jelentős befolyással bír a múzeumi gyakorlatra. A közösségimédia-platformokon keresztül a múzeumok erősíthetik online jelenlétüket. A múzeumokkal kapcsolatos közösségimédia-elköteleződés fogalma vonatkozásában a tanulmány azt vizsgálja, hogy a múzeumok és látogatóik hogyan lépnek interakcióba a közösségimédia-platformokon, pontosabban a Facebookon, választ keresve arra a kérdésre, vajon a kiállításokkal kapcsolatos közösségimédia-bejegyzések iránti nagyobb elköteleződés befolyásolhatja-e a kiállítások látogatottságát. Az empirikus kutatás 70 kiállításból álló minta elemzésén alapul, és hipotéziseink teszteléséhez egyszerű és többváltozós lineáris regressziós modelleket alkalmaztunk. Az elköteleződéssel kapcsolatos változók a lájkok, hozzászólások, megosztások és bejegyzések napi száma voltak. A mainstream megközelítéssel ellentétben az eredmények azt mutatták, hogy a múzeumi szektorban a közösségi média iránti nagyobb elköteleződés önmagában nem vezet egy adott kiállítás magasabb látogatószámához. Eredményeink inkább azt mutatják, hogy egy kiállítás magasabb látogatószáma nagyobb elköteleződést jelző mutatót eredményez a Facebookon.

Downloads

Megjelent

2025-10-14

Hogyan kell idézni

Szabó, T., & Csóka, L. (2025). A közösségi média szerepe a kiállítások nemzetközi világában. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 10(3). https://doi.org/10.15170/TVT.2025.10.03.06

Hasonló cikkek

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.