Generációk és az infokommunikációs eszközök használata egy általános iskolában végzett mikrokutatás tükrében

Szerzők

  • Zsuzsanna Szarvasné Tompa Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2020.13.03

Kulcsszavak:

generációk, IKT-eszközök, kommunikáció, COVID–19, digitális kompetencia

Absztrakt

Napjaink társadalomtudományi kutatásainak egyik fontos témája az információs és kommunikációs technológiák (a továbbiakban: IKT) használatában mutatkozó generációs különbségek. Életünk minden területét behálózza az internet, és a hozzá kapcsolódó eszközök használata. A digitális oktatásra való átállás fontossága, ezáltal az IKT-eszközök használata felerősödött a COVID–19 járvány okozta helyzetben. Tanulmányomban ismertetek néhány, az IKT-eszközök használatához kapcsolódó fogalmat, illetve bemutatom egy általános iskolában végzett kérdőíves vizsgálatom fontosabb eredményeit.

Információk a szerzőről

Zsuzsanna Szarvasné Tompa, Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék

Hallgató az iskolai és óvodai szociális segítő szakirányú továbbképzésen

Downloads

Megjelent

2020-12-31

Hogyan kell idézni

Szarvasné Tompa, Z. (2020). Generációk és az infokommunikációs eszközök használata egy általános iskolában végzett mikrokutatás tükrében. Szociális Szemle, 13(2), 19–27. https://doi.org/10.15170/SocRev.2020.13.03