Piac és tervezés összhangja: a japán példa

Szerzők

  • Ákos Jarjabka JPTE KTK

Absztrakt

A tanulmány a modem japán gazdaság két meghatározó elemével, az állami irányítással és a nagyvállalati struktúrával foglalkozik. Megpróbálja feltárni annak a sajátos gazdasági működésnek a belső mozgatórugóit, melyek a japán vállalati viselkedést olyan egyedivé teszik egyesek szemében. Először az állam és a vállalatok közti hatásmechanizmust, utána a vállalatok egymással való összefonódását elemzi. A tanulságok alapján a szerző azt a kérdést is vizsgálja, hogy vajon mennyire van létalapja egy aktívabb, piacorientált állami gazdaságtervezésnek a mai Magyarországon.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Jarjabka, Ákos (2019) „Piac és tervezés összhangja: a japán példa”, Marketing & Menedzsment, 31(1), o. 28–35. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2233 (Elérés: 22 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Vállalkozás - tervezés és kockázat