Tervszerűség és impulzivitás a szerencsejáték-vásárlásnál

Szerzők

  • Béla Marián Marketing Centrum
  • László Mérő Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógia és Pszichológiai Kar Gazdaságpszichológiai Szakcsoport
  • László Somorai Szerencsejáték ZRT.

Absztrakt

2005 őszén a Marketing Centrum nagymintás lakossági felmérést készített a Szerencsejáték ZRT. megbízásából, és ezzel párhuzamosan egy értékesítőhelyi kutatás is készült. A legfontosabb tanulság: a Szerencsejáték ZRT. játéktermékei másképpen szerencsejátékok, mint a játékgépek vagy a kaszinóban található játékok. Mások a motivációk, más a játékélmény, és főként ebből adódóan a szelvényes játékokat sokkal inkább fogyasztási cikk szerűen vásárolják a játékosok, mint luxustermékként. Ugyanakkor a Szerencsejáték ZRT. játéktermékeiben és az értékesítés gyakorlatában is vannak impulzív vásárlásra ösztönző tényezők.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Marián, B., Mérő, L. és Somorai, L. (2019) „Tervszerűség és impulzivitás a szerencsejáték-vásárlásnál”, Marketing & Menedzsment, 39(6), o. 12–19. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1353 (Elérés: 28 március 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fogyasztói attitűdök