The hip-hop marketing
Abstract
Pontosan 25 éve, hogy az első hip-hop siker, a „Rapper’s Delight” a zenei toplisták élére került.
A hagyományosan fekete, városi szubkultúra azóta globálissá nőtte ki magát, és ahogy Fred&Farid, a világ egyik vezető kreatívcsapata fogalmaz: a hip-hop bolygónk legnagyobb kulturális mozgalmává vált [1]. Az Edison Media Research adatai szerint Amerikában a 12-24 év közöttiek többsége hip-hop zenét hallgat és számuk folyamatosan nő [2]. Mi több, a hip-hop egyetemi tananyag lett: az UCLA-n DJ Dusk a lemezlovasságról tart kurzust, a Berkeley-n pedig Tupac Shakur költészetét tanulmányozzák [3].
A TMG, egy New York-i központú kutatócég szerint a hip-hop piaca csak az USA-ban 100 millió fogyasztóra tehető, 300 milliárd dolláros vásárlóerővel [4].
„Az utca hangja” egyre fontosabb lesz, amit a marketing sem hagyhat figyelmen kívül.