Az arculat szerepe az országmárkázásban - Országnevek, országszlogenek, ország lógók

Szerzők

  • Árpád Ferenc Papp-Váry Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing és Üzleti Kommunikációs Intézet; Middlesex Egyetem
  • Balázs Gyémánt Magyar Televízió; Middlesex Egyetem

Absztrakt

Lehet-e egy országot ugyanúgy „csomagolnunk”, mint egy bolti terméket? Aligha, hiszen egy ország, mint „termék” sokkal összetettebb, több dimenzióból áll. Ráadá­sul a márka tulajdonosa nem is egy személy, vagy cég, hanem az ország összes polgára. Mégis, a branding eszközeinek jó része hasonlóan értelmezhető és alkalmazható. Ide tartozik az arculatépítés is, legalábbis annak formai része: a lógó, a szlogen, illetve az összes marketingkommunikációs anyag jellege. Sőt, maga a márkanév is. Jelen tanulmány ezeket vizsgálja röviden - annak figyelembevételével, hogy az arculat semmit nem jelent, ha maga a termék teljesítménye nem jó.

Downloads

Megjelent

2019-10-02

Hogyan kell idézni

Papp-Váry, Árpád F. és Gyémánt, B. (2019) „Az arculat szerepe az országmárkázásban - Országnevek, országszlogenek, ország lógók”, Marketing & Menedzsment, 43(2), o. 38–47. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/729 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Országimázs, országmárka

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>