Winter Games: bigger cities, bigger marketing?

Authors

  • Árpád Ferenc Papp-Váry Marketing & Management

Abstract

Bár 2008-ban minden a nyári olimpiáról, Pekingről szól, érdemes kitekinteni a téli játékokra is.
Feltűnő ugyanis, hogy a helyszín kiválasztásakor mostanában mindig a legnagyobb pályázó nyer. Vagyis az a város, ahol a legtöbben élnek. Egyes szakértők szerint ez véletlen, míg mások szerint trend: csak nagy települések képesek megrendezni az olimpiát, illetve profitálni abból. Csak nagyvárosok tudnak újabb rendezvényeket vonzani, turistákat és befektetőket csalogatni. Torino esete (2006) e téren már konkrét tapasztalatokkal szolgál, Vancouver (2010) rajtra készen áll, míg Szocsinak (2014) még hat éve van a rendezésig. E rövid tanulmányban igyekszünk bemutatni a téma marketing- és egyéb üzleti vonatkozásait.

Downloads

Published

2019-10-01

How to Cite

Papp-Váry, Árpád F. (2019) “Winter Games: bigger cities, bigger marketing?”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(3), pp. 35–38. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/534 (Accessed: 18 May 2024).

Issue

Section

Olympics and marketing

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>