Development of international marketing activities for SMEs
Abstract
Hazánkban a kis- és középvállalatok direkt piacrajutási lehetőségének jogi feltételeit - az átmeneti időszak 1/1987. KcM rendelete után - a 112/1990. Komi. rendelet teremtette meg. A kilencvenes évek elején megélénkülő exportkedv és külföldi beszerzés a vállalatokat nagy számban (kb. 50 000 regisztráció) fordította a külpiacok irányába, ám ez a nekilendülés a szomszédos országokban is bekövetkező átalakulások hatására megtorpant, visszafejlődött.
Így van ez a fejlett országokban is. Brit adatok szerint a KKV-szektor 8-10 százaléka vesz részt a külgazdasági kapcsolatokban. Előadásomban a külpiaci aktivitás, az ezt segítő nemzetközi marketing KKV-szektor számára releváns kérdéseit kívánom áttekinteni, fókuszálva a termelő vállalati specifikumokra.