Fashion products and fashion brands as the instruments of symbolic consumption

Authors

  • Kármen Kovács Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástani Doktori Iskola; Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar - Közgazdaságtudományi Kar Könyvtár

Abstract

A divattermékek fogyasztása messze nem a racionalitáson, valamint nem elsődlegesen a funkcionális termékjellemzők hasznosságán alapul, hanem sokkal inkább azon, hogy milyen szimbolikus tartalmat rejtenek magukban. Tanulmányom első részében a divattermékekkel, amelyek körét tágan értelmezem, és nem szűkítem le a ruházkodási javakra, második részében a divatmárkákkal, mint a szimbolikus fogyasztás eszközeivel foglalkozom. Jelen cikkben áttekintem az ön-koncepció és az ön-megfelelés elméletét, továbbá elemzem a termék-szimbolizmus és a szimbolikus fogyasztás tényezőit, illetve azok divatra vonatkozó sajátosságait.
A cikk teljes szövegét a Marketing & Menedzsment két egymást követő lapszámában tesszük közé, jelen lapszámban az írás első része olvasható.

Downloads

Published

2019-12-05

How to Cite

Kovács, K. (2019) “Fashion products and fashion brands as the instruments of symbolic consumption”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 39(4-5), pp. 72–81. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1393 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Fashion marketing