Connections of environment conscious behaviour to country image

Authors

  • Barbara Jenes Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

Abstract

Napjainkban egy ország megítélésére jelentős mértében hat az adott ország környezeti állapota, lakosságának környezet iránti érzékenysége, a környezetvédelem fejlettsége. A szakirodalom egyes esetekben az országimázs definíciókban is említi a környezet-, valamint a környezetvédelem állapotát, mint a nemzetkép-alakító tényezők egyikét. Az egyes országok lakosságának környezeti kérdések iránti attitűdje tehát eltérő lehet, és ennek megfelelően más és más az egyes nemzetek „környezeti aspektusú” külső-, illetve belső imázsa is. A szerző jelen tanulmányában ismerteti a környezettudatos fogyasztói magatartás, valamint az országimázs témakörének alapfogalmait, a legfontosabb hazai, és nemzetközi kutatásokat, majd vizsgálja a két szakterület összefüggéseit, keresztmetszetét.

Downloads

Published

2019-11-01

How to Cite

Jenes, B. (2019) “Connections of environment conscious behaviour to country image”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(6). Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1210 (Accessed: 3 July 2024).

Issue

Section

Green Marketing