STRATÉGIAI TERVEZÉS A TDM SZERVEZETEKNÉL? – A BALATON TÉRSÉG PÉLDÁJA

Szerzők

  • Gergely Horváth PhD-hallgató, Pécsi Tudományegyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola
  • Zoltán Horváth doktorjelölt, Pécsi Tudományegyetem, Földtudományok Doktori Iskola

Kulcsszavak:

stratégiaalkotás, turisztikai desztináció menedzsment, Balaton

Absztrakt

Magyarországon 2008-ban alakultak meg pályázati forrásból az első turisztikai desztináció menedzsment (TDM)
szervezetek, amelyek új szemléletet hoztak a turizmusirányításba. Ebben az alulról szerveződő, új5 szervezeti
rendszerben, a stratégiai szemlélet és gondolkodásmód megvalósulásának tapasztalatait kívánja bemutatni a
szerzőpáros. A vizsgálat földrajzi kereteit az 1861/2016. (XII. 27.) Korm. határozatban rögzített Balaton kiemelt
turisztikai fejlesztési térség adja. A turizmus komplexitásából adódóan megköveteli a hosszú távú, tudatos és
következetes tervezést, tehát kiemelten fontos, hogy adott térségek turizmusának tervezésében és menedzselésében
megvalósuljon a holisztikus megközelítés és a stratégiai szemlélet. A tanulmány elkészítésénél az elméleti keret
feltárásához a szakirodalmakra és szekunder forrásokra támaszkodunk, míg a gyakorlati tapasztalatok a vizsgált terület
TDM menedzsereivel/ügyvezetőivel készített strukturált interjúk értékeléséből származnak.

Downloads

Megjelent

2021-06-29

Hogyan kell idézni

Horváth, G., & Horváth, Z. (2021). STRATÉGIAI TERVEZÉS A TDM SZERVEZETEKNÉL? – A BALATON TÉRSÉG PÉLDÁJA. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4(1). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4527