AZ AKADÁLYMENTES TURIZMUS ÉLMÉNY ÉS VENDÉGELÉGEDETTSÉG SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE A SZÁLLODA SZEKTORBAN
Kulcsszavak:
akadálymentes turizmus, élmény, vendégelégedettség, életminőség, fenntarthatóságAbsztrakt
Manapság az akadálymentes turizmus a különböző országokban egyre nagyobb szerepet kap, a
turisztikai szervezetek, és a turisztikai szakemberek is növekvő figyelmet fordítanak rá. A fogalmi
határai mára már kiszélesedtek, ami azt jelenti, hogy egyre több szempontból lehet megközelíteni
a témát. Nagyon sokan rendelkeznek a mai világban valamilyen fogyatékossággal, ami kihat egész
életükre, így az utazásaikra is. A különböző országokban, így hazánkban is elmondható, hogy a
fogyatékos emberek turisztikai lehetőségei, különböznek a „normális” emberekéhez képest. Jelen
szempontokat figyelembe véve, a tanulmány célja, hogy az akadálymentes turizmusnak, a szállodai
élményhez és vendégelégedettséghez fűződő kapcsolatáról átfogó képet mutasson be annak
érdekében, hogy az eddigi szemléletmódjaihoz képest, egy új szemszögből lehessen megismerni a
témát. A fenti szemponton túl a tanulmány bemutatja az akadálymentes turizmus életminőség és
fenntarthatóság szempontú megközelítését is, amely szintén kapcsolatba hozható a szállodai
élmény és vendégelégedettség témakörével. A tanulmányból kiderül, hogy az akadálymentes
turizmus a mai világban nagyon fontos az emberek számára. Véleményem szerint az
akadálymentes turizmusnak a legnagyobb problémája szolgáltatások esetén a szubjektivitás, ami
azt jelenti, hogy a vállalatok nem tudnak egyidejűleg minden „sérültet” elvárásaik tekintetében
teljes mértékben kielégíteni, ezért fontos a célcsoport megfelelő kiválasztása. Úgy gondolom, hogy
a mozgássérült fogyasztóknak vendégelégedettségi és minőségi mérése is fontos a vállalatok
számára, ugyanis lényeges információkat adhat a vállalati vezetőknek a termékek és szolgáltatások
gyengeségeiről, erősségeiről (a megfelelő célcsoport kiválasztása érdekében) a jövőbeni nagyobb
sikerek érdekében.