Szatmárnémeti szállodák marketingstratégiáinak versenyképességi vizsgálata

Szerzők

  • Artur Lóránd Lakatos Partiumi Keresztény Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Románia
  • Réka Fazekas Partiumi Keresztény Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Románia
  • Szabolcs Turóczy Partiumi Keresztény Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Románia

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2025.10.01.03

Kulcsszavak:

CPM-mátrix, stratégiai menedzsment, szállodai marketing, Szatmárnémeti

Absztrakt

A tanulmány Szatmárnémeti város legfontosabb hoteljeinek online marketingjét és versenyképességét elemzi, különös figyelmet szentelve a digitális jelenlétnek és a versenytársak elemzésének. Szatmárnémeti jelentős turisztikai potenciállal rendelkezik, bár idegenforgalmi mutatói a nyugati határmente más városaihoz viszonyítva jelen pillanatban gyengébbek. A kutatás célja a szálláshelyek online marketingjének elemzése, különösen a SEO (keresőoptimalizálás) teljesítményére, valamint a közösségi médiás jelenlétre és az online értékelések kezelésére. A vizsgált szállodák többsége jól szerepelt a keresőmotorokban (Google, Bing, Yandex stb.), mivel legtöbbjük az első három találat között szerepelt. Ennek alapján készült el a versenyképességi (CPM) mátrix, amely a szállodák egymáshoz viszonyított versenypozícióit jeleníti meg. A tanulmány emellett kiemeli a versenyképesség fontosságát a szállásadó szektorban, különös tekintettel a branding, a költséghatékony innováció és az egyedi marketingstratégiák alkalmazásának szerepére.

Downloads

Megjelent

2025-04-12

Hogyan kell idézni

Lakatos, A. L., Fazekas, R., & Turóczy, S. (2025). Szatmárnémeti szállodák marketingstratégiáinak versenyképességi vizsgálata. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 10(1). https://doi.org/10.15170/TVT.2025.10.01.03

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.