Thai középiskolások etnikai kisebbségek iránti attitűdjei a thaiföldi Chiang Mai-ban
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2024.17.01.04Kulcsszavak:
attitűdök, serdülőkor, kontakthipotézis, iskola, multikulturális oktatásAbsztrakt
A Chiang Mai-i társadalom kulturális sokszínűségének növekedése szükségessé tette az interkulturális oktatás bevezetését az oktatási rendszerbe. Kulcsfontosságú, hogy felkészítsük a fiatal nemzedéket az eltérő kultúrákból érkezőkkel való interakcióra. A jelenlegi tanulmány célja, hogy megvizsgálja a Z generációs iskola diákjainak többségi attitűdjét a thaiföldi Chiang Mai-ban az etnikai kisebbségi csoportokhoz. A tanulmány egy online kérdőíves felmérésen alapul, amelyben a többségi csoport (Khon Muang) tagjai közül 14-19 éves serdülők vettek részt. Az adatokat két iskola, egy multikulturális iskola (MS) és egy túlnyomórészt thai iskola (PTS) 265 diákjától gyűjtöttük össze. A kérdőív a demográfiai információkat, a kisebbségekkel kapcsolatos attitűdöket és a csoportközi érintkezési tapasztalatokat gyűjtötte össze. Eredményeink azt mutatják, hogy a résztvevők általában pozitív attitűdöt mutatnak az etnikai kisebbségekkel szemben, jelentős arányban támogatva a társadalmi befogadást. A túlnyomórészt thai iskola (PTS) tanulói azonban szignifikánsan negatívabb attitűdöt mutattak a reális fenyegetettséghez kapcsolódóan, mint a multikulturális iskola (MS) tanulói. A nemek közötti attitűdbeli különbségek ellentétben álltak várakozásainkkal. A csoportközi házasság elfogadottsága jellemzőbb a férfi csoportokban. A tanulmány összefüggést mutatott ki a csoporton kívüli barátságok száma és a kisebbségi csoportokkal kapcsolatos pozitívabb attitűdök között. Végül regressziós elemzést végeztünk a csoportok közötti demográfiai tényezőkben tapasztalt különbségek kontrollálására, hogy melyek jelzik előre a reális fenyegetettséget. A vizsgált demográfiai tényezők (nem, anyai iskolai végzettség) nem jelezték előre a kisebbségekkel kapcsolatos reális félelmet, az etnikai kisebbségekkel kapcsolatos negatívabb attitűdöket a thaiföldi diákok körében. Az eredmények rámutatnak a kulturális sokszínűség támogatásának és a multikulturális oktatás előmozdításának fontosságára az iskolákban.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2024 Vijittra Chaosan Lanham, Cecília Nagy-Tószegi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.