Thai középiskolások etnikai kisebbségek iránti attitűdjei a thaiföldi Chiang Mai-ban

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2024.17.01.04

Kulcsszavak:

attitűdök, serdülőkor, kontakthipotézis, iskola, multikulturális oktatás

Absztrakt

A Chiang Mai-i társadalom kulturális sokszínűségének növekedése szükségessé tette az interkulturális oktatás bevezetését az oktatási rendszerbe. Kulcsfontosságú, hogy felkészítsük a fiatal nemzedéket az eltérő kultúrákból érkezőkkel való interakcióra. A jelenlegi tanulmány célja, hogy megvizsgálja a Z generációs iskola diákjainak többségi attitűdjét a thaiföldi Chiang Mai-ban az etnikai kisebbségi csoportokhoz. A tanulmány egy online kérdőíves felmérésen alapul, amelyben a többségi csoport (Khon Muang) tagjai közül 14-19 éves serdülők vettek részt. Az adatokat két iskola, egy multikulturális iskola (MS) és egy túlnyomórészt thai iskola (PTS) 265 diákjától gyűjtöttük össze. A kérdőív a demográfiai információkat, a kisebbségekkel kapcsolatos attitűdöket és a csoportközi érintkezési tapasztalatokat gyűjtötte össze. Eredményeink azt mutatják, hogy a résztvevők általában pozitív attitűdöt mutatnak az etnikai kisebbségekkel szemben, jelentős arányban támogatva a társadalmi befogadást. A túlnyomórészt thai iskola (PTS) tanulói azonban szignifikánsan negatívabb attitűdöt mutattak a reális fenyegetettséghez kapcsolódóan, mint a multikulturális iskola (MS) tanulói. A nemek közötti attitűdbeli különbségek ellentétben álltak várakozásainkkal. A csoportközi házasság elfogadottsága jellemzőbb a férfi csoportokban. A tanulmány összefüggést mutatott ki a csoporton kívüli barátságok száma és a kisebbségi csoportokkal kapcsolatos pozitívabb attitűdök között. Végül regressziós elemzést végeztünk a csoportok közötti demográfiai tényezőkben tapasztalt különbségek kontrollálására, hogy melyek jelzik előre a reális fenyegetettséget. A vizsgált demográfiai tényezők (nem, anyai iskolai végzettség) nem jelezték előre a kisebbségekkel kapcsolatos reális félelmet, az etnikai kisebbségekkel kapcsolatos negatívabb attitűdöket a thaiföldi diákok körében. Az eredmények rámutatnak a kulturális sokszínűség támogatásának és a multikulturális oktatás előmozdításának fontosságára az iskolákban.

Downloads

Megjelent

2024-06-30

Hogyan kell idézni

Chaosan Lanham, V., & Nagy-Tószegi, C. (2024). Thai középiskolások etnikai kisebbségek iránti attitűdjei a thaiföldi Chiang Mai-ban. Szociális Szemle, 17(1), 26–43. https://doi.org/10.15170/SocRev.2024.17.01.04