Generációs gondolkodás - A Z és az Y generáció életstílus csoportjai

Szerzők

  • Mária Törőcsik Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástudományi Intézet
  • Krisztián Szűcs Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástudományi Intézet
  • Dániel Kehl Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdaságmódszertani Intézet

Kulcsszavak:

generációk, generációs értékek, fiatalok, életstílus, fogyasztói magatartás

Absztrakt

Mindig is ambivalens volt a korábbi generációk viszonya a felnövekvő, megerősödő új generációkkal kapcsolatban. Jelentős mértékben megváltozott szocializációs környezetük, így az új generációk szocializációja ezen módosult viszonyok között zajlik. Nehézséget jelent a szülőknek, a pedagógusoknak, a döntéshozóknak az új értékek befogadása, az új működési sémák megértése. Jelen tanulmány elsősorban kvantitatív kutatási eredményekről számol be, kiemelve a mai magyar fiatal 15-24 évesek, vagyis a Z, és a késői Y generáció életstílus jellemzőit. A vizsgálatokból, a lefolytatott kutatásokból leszűrhető tapasztalatok, eredmények a kapcsolódó elméleti területek fejlődése mellett a célcsoportra vonatkozó gyakorlati döntések megalapozását is támogatják.

Downloads

Megjelent

2019-10-29

Hogyan kell idézni

Törőcsik, M., Szűcs, K. és Kehl, D. (2019) „Generációs gondolkodás - A Z és az Y generáció életstílus csoportjai”, Marketing & Menedzsment, 48(Különszám2), o. 3–15. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/861 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat