Types of Consumer Buying Decisions

Authors

  • Mária Törőcsik JPTE Közgazdaságtudományi Kar Marketing Tanszék

Abstract

A marketing irodalmában és gyakorlatában is magától értető­dően használjuk a vásárlási döntések egyes típusaira utaló kifejezéseket anélkül, hogy - legalábbis magyar nyelven korrekt módon valaha is leírtuk volna az egyes kategóriák jelentését. Ebben a cikkben azt kíséreljük meg tisztázni, hogy mit tartalmaz a problémamegoldó („igazi”) döntés és annak egyszerűsített változata, mint tudatos vásárlási döntés; továbbá az impulzus- és a szokásokon alapuló vásárlás, mint inkább érzelmi hatás alatt létrejövő döntés.

Downloads

Published

2019-12-02

How to Cite

Törőcsik, M. (2019) “Types of Consumer Buying Decisions”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 29(6), pp. 28–33. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2284 (Accessed: 24 November 2024).

Issue

Section

Agricultural Marketing