Financial Institutions and Confidence

Authors

  • Péter Osman

Abstract

A bizalom különösen nagy gazdasági jelentőségű tényező a pénzintézetek által kínált termékek értékesítésében, jelesül abban, hogy hogyan alakul azok piaci versenyhelyzete, kelendősége. Ez egyenesen adódik a pénzintézeti tevékenység sajátos gazdasági tartalmából. Általánosan ismert és elfogadott tétel, hogy a pénzintézetek tőkéjének létfontosságú eleme a bizalmi tőke. Mindez a mindennapi üzleti gyakorlatban akként jelenik meg, hogy a pénzintézeti termékek igen nagy hányadának az egyik meghatározó jellemzője, hogy azok különösen kényes és érzékeny bizalmi cikkek. Ez egyaránt, bár - amint arra a továbbiakban utalunk - nem azonos módon megmutatkozik mind a passzív, mind pedig az aktív műveletek körébe tartozó termékeknél. A pénzpiaci szereplőket és termékeiket valóban kiválóan ismerő hivatásos befektetőktől és az egyéb pénzpiaci bölcsektől eltekintve ezeket a termékeket csak az vásárolja meg, aki elegendően nagy bizalmat táplál az azokat kínáló pénzintézet iránt. Az aktív műveletek körébe tartozó termékek esetében pedig elsősorban magának a pénzintézetnek kell megbíznia az ügyfélben ahhoz, hogy ilyen ügyletet kössön vele.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Osman, P. (2019) “Financial Institutions and Confidence”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(1), pp. 9–16. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2229 (Accessed: 22 December 2024).

Issue

Section

Consumers - Satisfaction and Confidence

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>