Public assessment of "services" of local government in Hungarian large cities
Abstract
A Marketing Centrum 2000 októberében összehangolt felméréseket készített 7 megyeszékhelyen, majd novemberben a fővárosban is. A megyeszékhelyeken 400-400 főt, a fővárosban pedig 1200 főt kérdeztünk, azaz összesen 4000 választópolgárnak tettük fel kérdéseinket. A minták úgy lettek kialakítva, hogy önmagukban jól reprezentálják a kutatásba bevont városok felnőtt lakosságát. Az összevont mintában viszont nincsenek figyelembe véve a 8 város lakosságarányai, és a megyeszékhelyeken élők túl vannak reprezentálva a fővárosban élőkhöz viszonyítva. Ugyanakkor a minta a legfontosabb társadalmi-demográfiai jellemzők (nem, életkor, iskolai végzettség) szerint jól reprezentálja a magyar nagyvárosokban élőket. Mindent egybevetve tehát azt mondhatjuk, hogy az összesen 4000 megkérdezett válaszai alapján kielégítően pontos képet rajzolhatunk a nagyvárosi közvéleményéről.