Változó világ, változó tanárszerep

Szerzők

  • Túri Krisztina

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.5.

Kulcsszavak:

bizalom és biztonság, autonómia, lelkesedés, elkötelezettség, partnerség

Absztrakt

A 21.század globalizált világában, a Big Data időszakában milyen tanári paradigmaváltás szükséges, hogy a pozitív pedagógia jegyében motivált, autonóm tanulás és azt ösztönző tanítás valósuljon meg az osztályteremben? Jelen tanulmányban meghatározó vezetői modellek jelennek meg, mint Carl Rogers és John Heron facilitátori rendszere, Hersey és Blanchard szituációs modellje, valamint Bass és Avolio üzletkötői-átalakítói vezetési elmélete. Többek között bemutatásra kerül a tanuló szervezetek öt lényeges diszciplínája Peter Senge megfogalmazásában, valamint az öndeterminációs szemlélet és kötődési teória. A tanulmány összefoglalja, hogy melyek azok a fenti modellekben megjelenő közös attribútumok, amelyekkel a változó világ változó elvárásainak és kihívásainak eleget lehet tenni.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-09-12

Hogyan kell idézni

Túri, K. (2022). Változó világ, változó tanárszerep. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 6(1-4), 53–66. https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.5.