A hálózatkutatás módszereinek alkalmazása a neveléstörténetben
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.6.Kulcsszavak:
masters and disciples, weak and strong links, social networksAbsztrakt
Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a napjainkban kifejezetten aktuális és folyamatosan fejlődő
hálózatkutatás módszerei alkalmazhatók-e a neveléstudományi, azon belül a pedagógiatörténeti
kutatásokban. Különös tekintettel arra, hogy egy-egy nagy volumenű személy kapcsolati hálójának feltárása, az adatok más nézőpontból való feldolgozása milyen új eredményeket adhat hozzá az adott korszak megértéséhez. Kutatási módszerem a hálózatelméleti alapművek feldolgozásán és kritikai analízisén, valamint az általam vizsgált személyhez, Várkonyi Nándorhoz, a híres pécsi irodalmárhoz, szerkesztőhöz, könyvtároshoz és egyetemi oktatóhoz kötődő személyes és publikus források tartalmi elemzésén alapult. A Várkonyi-féle kapcsolati hálózat egy részét grafi kailag is modelleztem egy gráf-készítő program segítségével.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.