A hálózatkutatás módszereinek alkalmazása a neveléstörténetben

Szerzők

  • Hegedüs András

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.6.

Kulcsszavak:

masters and disciples, weak and strong links, social networks

Absztrakt

Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a napjainkban kifejezetten aktuális és folyamatosan fejlődő
hálózatkutatás módszerei alkalmazhatók-e a neveléstudományi, azon belül a pedagógiatörténeti
kutatásokban. Különös tekintettel arra, hogy egy-egy nagy volumenű személy kapcsolati hálójának feltárása, az adatok más nézőpontból való feldolgozása milyen új eredményeket adhat hozzá az adott korszak megértéséhez. Kutatási módszerem a hálózatelméleti alapművek feldolgozásán és kritikai analízisén, valamint az általam vizsgált személyhez, Várkonyi Nándorhoz, a híres pécsi irodalmárhoz, szerkesztőhöz, könyvtároshoz és egyetemi oktatóhoz kötődő személyes és publikus források tartalmi elemzésén alapult. A Várkonyi-féle kapcsolati hálózat egy részét grafi kailag is modelleztem egy gráf-készítő program segítségével.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-06-06

Hogyan kell idézni

Hegedüs, A. (2022). A hálózatkutatás módszereinek alkalmazása a neveléstörténetben. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 4(1-4), 97–105. https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.6.