KÖZÖSSÉGI MÉDIA JELENTŐSÉGE A BORFOGYASZTÓK KÖRÉBEN

Szerzők

  • Nóra Obermayer Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
  • Edit Kővári Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
  • Gerda Bak D. Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Kulcsszavak:

közösségi média, borfogyasztás, borászatok, bor

Absztrakt

Az elmúlt néhány évtizedben a magyar borászatok és a bor helyzete kiemelten fontos területté vált. Ezt támasztja alá
az utóbbi évek több kezdeményezése (támogatások, szervezetek) is. A szakemberek szerint először itthon kell a
fogyasztókat „megtanítani” a borfogyasztás kultúrájára.
A közösség média manapság megkerülhetetlen, a fiatalabb (Y, Z) generációk számára a legfőbb információ
forrás lett. A mindennapos használat és a globalizáció elősegíti, hogy pillanatok alatt értesüljünk a legújabb hírekről,
eseményekről, így a borfogyasztási trendekről is. A borfogyasztók egy része, illetve a jövő borfogyasztói a közösségi
média világában élnek. Rengeteg inger éri őket naponta és élményekre vágynak, amit megoszthatnak a közösségi
média felületeken, további érdeklődőket, fogyasztókat generálva.
2018 júliusában készítettünk a borfogyasztók körében egy mini kutatást. A főként olyan kérdésekre kerestük a
választ, hogy milyen közösségi média felületről tájékozódnak a borászatokról, a borászatok által rendezett
rendezvényekről, milyen posztok keltik fel az érdeklődésük.

Downloads

Megjelent

2021-06-29

Hogyan kell idézni

Obermayer, N., Kővári, E., & Bak D., G. (2021). KÖZÖSSÉGI MÉDIA JELENTŐSÉGE A BORFOGYASZTÓK KÖRÉBEN. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4(1). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4523