A turisztikai blogok szerepe az Európa Kulturális Fővárosa címmel rendelkező desztinációk „jó hellyé” válásában
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2023.08.01.04Kulcsszavak:
jó hely, Európa Kulturális Fővárosa, közösségi média, blogoszféra, turisztikai miliőAbsztrakt
A kutatás célja a „jó hely” fogalmának elméleti tisztázását követően annak vizsgálata volt, hogy a 2022. és a 2023. év EKF városai „jó helynek”, azaz ajánlott úti célnak minősülnek-e a nemzetközi utazási blogoszférában, illetve mennyiben befolyásolja a városok megítélését általános turisztikai kínálatuk és milyen mértékben hat rá az Európa Kulturális Fővárosa cím. Részletesen az EKF 2022 városokra vonatkozó blogtartalmak elemzésére került sor. Ennek alapján megállapítottuk, hogy bár ezek a desztinációk globális szinten kevéssé ismertek, turisztikai miliőjük alapján az odalátogatók egyértelműen „jó helyként” észlelték őket. Bár az egyes városok karakterében markáns különbségeket lehetett felfedezni, a turisztikai miliő meghatározó elemei hasonlónak bizonyultak: történelmi örökségértékek, vizualitás, domináns tájelemek és a helyi lakossággal kialakított kapcsolat. Az EKF cím elsősorban elvárásokat generált a desztináció népszerűségével kapcsolatban, a programsorozat és a fejlesztések tényleges hatása egyelőre csak elvétve jelent meg a blogbejegyzésekben.