KÉT NEGATÍV BRAND POZITÍV SZINERGIÁJA – A TITANIC BELFAST HATÁSA AZ ÉSZAKÍR FŐVÁROS TURISZTIKAI IMÁZSÁNAK ALAKULÁSÁRA

Authors

  • Kitti Boros Kodolányi János Főiskola
  • Tamara Rátz Kodolányi János Főiskola, Turisztikai és Gazdaságtudományi Intézet
  • Mátyás Hinek Budapesti Metropolitan Egyetem, Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kar

Keywords:

Titanic, Belfast, brand, tourism, image

Abstract

The paper aims to analyse the impacts of the Titanic Belfast visitor centre, opened in 2012 in the capital of
Northern Ireland, on the destination’s tourist image and visitor trends. Despite the fact that neither the
tragically sunk cruise nor the long divided city possesses an inherently positive brand, the development of
the architecturally state-of-the-art attraction that uses the latest interpretation technology contributes to
Belfast’s successful repositioning, both in tourism and in the social and political field.

Published

2021-06-14

How to Cite

Boros, K., Rátz, T., & Hinek, M. (2021). KÉT NEGATÍV BRAND POZITÍV SZINERGIÁJA – A TITANIC BELFAST HATÁSA AZ ÉSZAKÍR FŐVÁROS TURISZTIKAI IMÁZSÁNAK ALAKULÁSÁRA. Tourism and Rural Development Studies, 1(3). Retrieved from https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4300

Most read articles by the same author(s)