ÉLMÉNYALAPÚ UTAZÁS A BUDAPESTRE IRÁNYULÓ ÜZLETI TURIZMUSBAN- A KONFERENCIA- ÉS ESEMÉNYSZERVEZÉS KIHÍVÁSAI

Szerzők

  • Ivett Pinke-Sziva Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet
  • Kitti Boros Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet

Kulcsszavak:

élményturizmus, üzleti turizmus, konferencia- és rendezvényturizmus

Absztrakt

Az elmúlt időszakban dinamikusan növekvő trenddé vált az autentikus és az adott helyre jellemző
élmények keresése a turizmusban. A jelenség kiegészül azzal a ténnyel is, hogy a mai kor utazói
többé már nem elégszenek meg az általuk meglátogatott kulturális örökség megtekintésével, életre
szóló élményt keresnek a passzív megfigyelés helyett, amelyen keresztül a helyi közösség, kultúra
tagjaivá válhatnak és megtapasztalhatják az adott hely autentikus atmoszféráját. Mindez az
úgynevezett élményalapú utazás fogalomkörébe tartozik, ami a mozgatórugója a desztinációs
termékfejlesztésnek, különösen a városi turizmusban. A szerzők feltételezése az, hogy az
élményalapú utazás nemcsak a pihenésre vágyó turisták, hanem az üzleti turizmus résztvevőinek,
jelen tanulmányban a konferenciaturisták utazásait is motiválja. A tanulmányban bemutatott
kutatás célja, hogy elemezze az üzleti úton résztvevők motivációit és visszatérési hajlandóságát
102 válaszon keresztül, és továbbá azt, hogyan tudja az élményalapú turizmus a konferencia alatt
és után lévő tevékenységeket meghatározni. Végül kikristályosodnak azon rendezvényszervezési
menedzsment implikációk, amelyek megoldják az üzleti utazók rövid tartózkodási idejéből adódó
kérdéseket, problémákat.

Downloads

Megjelent

2021-07-05

Hogyan kell idézni

Pinke-Sziva, I., & Boros, K. (2021). ÉLMÉNYALAPÚ UTAZÁS A BUDAPESTRE IRÁNYULÓ ÜZLETI TURIZMUSBAN- A KONFERENCIA- ÉS ESEMÉNYSZERVEZÉS KIHÍVÁSAI. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 5(1). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4753