AZ ISKOLÁZOTTSÁG HATÁSA AZ EMPIRIKUS TURISZTIKAI KUTATÁSOK EREDMÉNYÉRE – A DUNNING-KRUGER HATÁS ÉRVÉNYESÜLÉSÉNEK MEGFIGYELÉSE
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2022.07.01.06Kulcsszavak:
Dunning-Kruger hatás, legmagasabb iskolati végzettség, kutatási eredményekAbsztrakt
2018-ban reprezentatív lakossági felmérés készült a lakosság turisztikai fogyasztási
szokásairól. Az alkalmazott demográfiai mutatók a nem, a lakóhely típusa, a jövedelmi helyzet
szubjektív megítélése és az életkor mellett a válaszadók legmagasabb iskolai végzettségét is
magukban foglalták. Az SPSS statisztikai program segítségével azokat a kérdéseket is
megvizsgálták, ahol a független változó és az adott válaszok között szignifikáns összefüggés
mutatkozott. Az iskolai végzettség kérdésének elemzésekor egy váratlan eredményt figyeltek
meg, amely a Dunning-Kruger hatás működésével magyarázható.

Megjelent
2022-02-23
Hogyan kell idézni
Gonda, T. (2022). AZ ISKOLÁZOTTSÁG HATÁSA AZ EMPIRIKUS TURISZTIKAI KUTATÁSOK EREDMÉNYÉRE – A DUNNING-KRUGER HATÁS ÉRVÉNYESÜLÉSÉNEK MEGFIGYELÉSE. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 7(1). https://doi.org/10.15170/TVT.2022.07.01.06
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek