A HAZAI LAKOSSÁG UTAZÁSI MOTIVÁCIÓINAK ÉS SZOKÁSAINAK ELEMZÉSE AZ AKTÍV TURIZMUS ÉS A FIZIKAI AKTIVITÁS TEKINTETÉBEN
Kulcsszavak:
fizikai aktivitás, fogyasztói szokások, aktív turizmus, Magyarország, reprezentatív felmérésAbsztrakt
A turizmus egyrészt a XXI. század egyik legdinamikusabban növekvő gazdasági ágazata, másrészt pedig a
lakosság széles körét érintő társadalmi jelenség, így nem véletlen, hogy a turizmus totálissá válásával
párhuzamban a turizmuskutatók is igyekeznek minél átfogóbb ismereteket szerezni a rendszer valamennyi
tényezője vonatkozásában. Ezek közül kiemelten fontos kutatási terület a fogyasztók szokásainak,
turizmussal kapcsolatos attitűdjének a vizsgálata. Ezt szem előtt tartva 2018-ban online megkérdezést
végeztünk abból a célból, hogy a magyar lakosság turizmussal kapcsolatos beállítódását és fogyasztási
szokását vizsgáljuk. A megkérdezés reprezentatív a 15-74 éves magyar lakosságra nemek, korcsoportok
(10 éves intervallumok) és a lakóhely régiója alapján. Az elemzésbe öt változót vontunk be: nem,
generációk, lakóhely településtípusa, iskolai végzettség foka, jövedelmi helyzet szubjektív megítélése.
Jelen tanulmány a nyaralás/utazás alatti időszak fogyasztói szokásait elemzi, kiemelt hangsúlyt fektetve a
hazai lakosság turisztikai időtöltése alatti fizikai aktivitásának a vizsgálatára.