A HAZAI LAKOSSÁG UTAZÁSI MOTIVÁCIÓINAK ÉS SZOKÁSAINAK ELEMZÉSE AZ AKTÍV TURIZMUS ÉS A FIZIKAI AKTIVITÁS TEKINTETÉBEN

Szerzők

  • János Csapó Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, MTI
  • Tibor Gonda Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, MTI

Kulcsszavak:

fizikai aktivitás, fogyasztói szokások, aktív turizmus, Magyarország, reprezentatív felmérés

Absztrakt

A turizmus egyrészt a XXI. század egyik legdinamikusabban növekvő gazdasági ágazata, másrészt pedig a
lakosság széles körét érintő társadalmi jelenség, így nem véletlen, hogy a turizmus totálissá válásával
párhuzamban a turizmuskutatók is igyekeznek minél átfogóbb ismereteket szerezni a rendszer valamennyi
tényezője vonatkozásában. Ezek közül kiemelten fontos kutatási terület a fogyasztók szokásainak,
turizmussal kapcsolatos attitűdjének a vizsgálata. Ezt szem előtt tartva 2018-ban online megkérdezést
végeztünk abból a célból, hogy a magyar lakosság turizmussal kapcsolatos beállítódását és fogyasztási
szokását vizsgáljuk. A megkérdezés reprezentatív a 15-74 éves magyar lakosságra nemek, korcsoportok
(10 éves intervallumok) és a lakóhely régiója alapján. Az elemzésbe öt változót vontunk be: nem,
generációk, lakóhely településtípusa, iskolai végzettség foka, jövedelmi helyzet szubjektív megítélése.
Jelen tanulmány a nyaralás/utazás alatti időszak fogyasztói szokásait elemzi, kiemelt hangsúlyt fektetve a
hazai lakosság turisztikai időtöltése alatti fizikai aktivitásának a vizsgálatára.

Downloads

Megjelent

2021-07-01

Hogyan kell idézni

Csapó, J., & Gonda, T. (2021). A HAZAI LAKOSSÁG UTAZÁSI MOTIVÁCIÓINAK ÉS SZOKÁSAINAK ELEMZÉSE AZ AKTÍV TURIZMUS ÉS A FIZIKAI AKTIVITÁS TEKINTETÉBEN. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4(4). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4624

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 > >>