Az erőszak, a bűnbakképzés, és a társadalmi kirekesztés gyökerei az iskolában
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2008.01.01-02.05Kulcsszavak:
bullying, versengés, behódolás a tekintélynek,, intervenciós stratégiákAbsztrakt
A gyermek gyermek általi bántalmazása az iskolában (bullying) a domináns kultúra értékrendjében gyökerezik, amely azt diktálja, hogy a gyermek megkérdőjelezhetetlen tekintélyeknek engedelmeskedjék, versengjen a hatalomért, engedjen a nyomásnak, manipulációknak. A bullying résztvevői között nincsenek nyertesek – csak vesztesek. A probléma kezelését nehezíti, hogy a legtöbb iskola nem szívesen ismeri el meglétét. Ugyanakkor a segítő foglalkozások terén adott a lehetőség adekvát intervenciós stratégiák megtervezésére.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Árpád Baráth

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
