Az erőszak, a bűnbakképzés, és a társadalmi kirekesztés gyökerei az iskolában

Szerzők

  • Árpád Baráth Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék; barath.arpad@pte.hu

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2008.01.01-02.05

Kulcsszavak:

bullying, versengés, behódolás a tekintélynek,, intervenciós stratégiák

Absztrakt

A gyermek gyermek általi bántalmazása az iskolában (bullying) a domináns kultúra értékrendjében gyökerezik, amely azt diktálja, hogy a gyermek megkérdőjelezhetetlen tekintélyeknek engedelmeskedjék, versengjen a hatalomért, engedjen a nyomásnak, manipulációknak. A bullying résztvevői között nincsenek nyertesek – csak vesztesek. A probléma kezelését nehezíti, hogy a legtöbb iskola nem szívesen ismeri el meglétét. Ugyanakkor a segítő foglalkozások terén adott a lehetőség adekvát intervenciós stratégiák megtervezésére.

Downloads

Megjelent

2008-12-30

Hogyan kell idézni

Baráth, Árpád. (2008). Az erőszak, a bűnbakképzés, és a társadalmi kirekesztés gyökerei az iskolában. Szociális Szemle, 1(1-2), 51–64. https://doi.org/10.15170/SocRev.2008.01.01-02.05

Folyóirat szám

Rovat

Kutatási beszámoló