A lelki egészségvédelem területei: az egészségtanulás multidiszciplináris nézőpontból
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2008.01.01-02.01Kulcsszavak:
szociális tudományok, mentálhigiéné, lelki egészségpromóció, egészségtanulásAbsztrakt
A szerző tanulmányában a szociális tudományok és segítségnyújtás területén megjelenő, mentális egészséggel, annak megőrzésével és fejlesztésével kapcsolatos szerteágazó diszciplináris ismeretek áttekintését és összevetését kívánja adni. A mentálhigiéné történeti gyökereinek feltérképezése, a különböző fogalmi meghatározások, továbbá a nemzetközi és hazai tudományos megközelítések intézményesülésének elemzése révén azonosítani törekszik azt a multi- és interdiszciplináris teret, amelyben a lelki egészségvédelmi törekvések és gyakorlatok megvalósulnak. A mentálhigiéné történetileg tagolódó paradigmái, a pozitív mentálhigiéné és pszichológia, valamint a lelki egészségpromóció fogalmai, és a kibontakozóban lévő egészségtanulás koncepciója írja le
azokat a tényezőket, melyek a lelki egészség védelmét szolgálják a szociálpolitikai döntési és beavatkozási
folyamatokban.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 József Csürke

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
