A probléma-alapú tanulás esélyei a szociális felsőoktatásban

Szerzők

  • Árpád Baráth Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék; barath.arpad@pte.hu

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2011.04.01-02.02

Kulcsszavak:

probléma-alapú tanulás, szociális képzések, képzésfejlesztés

Absztrakt

A tanulmány betekintést nyújt a probléma-alapú tanulás (PBL) elméleti és módszertani jellegzetességeibe, amely módszer, számos más aktív tanulást serkentő módszer mellett, az utóbbi néhány évtizedben egyre fontosabb szerepet játszik a gyakorlat-orientált segítő szakmák felsőoktatásában. Időben elsőként nyer széleskörű alkalmazást az orvosképzésben, de manapság immár számos példáját látjuk a szociális szakmák képesítési rendszereinek korszerűsítésében, ide sorolva a szociális munka felsőoktatását is. Összefoglaló elméleti áttekintést követően, a szerző egy rövid (4 teljes munkanapot igénylő) képzésfejlesztő szeminárium tartalmi vázlatát kínálja fel a szociális felsőoktatásért felelő oktatók és tantervfejlesztők számára, amelynek keretében megvitatásra kerülhet a módszer próbaszerű bevezetése, mint kiindulópont a hazai szociális felsőoktatás integrációjára és gyakorlat-orientált korszerűsítésére.

Downloads

Megjelent

2011-09-30

Hogyan kell idézni

Baráth, Árpád. (2011). A probléma-alapú tanulás esélyei a szociális felsőoktatásban. Szociális Szemle, 4(1-2), 19–35. https://doi.org/10.15170/SocRev.2011.04.01-02.02

Folyóirat szám

Rovat

Elméleti, kritikai és történeti tanulmányok