Közösségi építészet, empowerment, ökológiai tudatosság és közösségi alapú tanulás
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2013.06.01-02.10Kulcsszavak:
helyi közösség, építészet, empowerment, fenntarthatóság, közösségi alapú tanulásAbsztrakt
A közösségi építészet viszonylag új terület hazánkban. A szociális építészet a környezet tudatos tervezésével törekszik az emberi viselkedés befolyásolására, képviselői gyakran bevonják a közösség tagjait a folyamatba. A közösségi építészet terén a részvétel elsődlegessé válik, a közösség erőssé, képessé tétele a teljes folyamatban történik meg. Gyakorlati készségeket sajátítanak el, ismereteket szereznek a finanszírozásról, a tervezésről, a döntéshozatalról és az együttműködésről. Az építkezés előrehaladtával a helyi közösség kialakul/újjáalakul, saját céljai lesznek, megfogalmazza értékrendjét, küldetéstudatát, azonosítja belső konfliktusait és megoldásokat talál rá, maghatározza önnön identitását. A közösségi építészet rendszerint helyi, tradicionális technológiákra, helyi munkaerőre és más helyi forrásokra épít, ezért általában ökológiai szempontból fenntartható és biztonságos megoldásokat kínál. Egyetemi keretek között a közösségi alapú tanulás bevezetése kölcsönös előnyökkel járhat minden érintett fél számára.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Balázs Kósa, Hajnalka Bognár

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
