Közösségi építészet, empowerment, ökológiai tudatosság és közösségi alapú tanulás

Szerzők

  • Balázs Kósa Pécsi Tudományegyetem, Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar; kosa.balazs.84@gmail.com
  • Hajnalka Bognár Pécsi Tudományegyetem - Műszaki és Informatikai Kar; hajoka90062812@gmail.com https://orcid.org/0009-0000-8869-0859

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2013.06.01-02.10

Kulcsszavak:

helyi közösség, építészet, empowerment, fenntarthatóság, közösségi alapú tanulás

Absztrakt

A közösségi építészet viszonylag új terület hazánkban. A szociális építészet a környezet tudatos tervezésével törekszik az emberi viselkedés befolyásolására, képviselői gyakran bevonják a közösség tagjait a folyamatba. A közösségi építészet terén a részvétel elsődlegessé válik, a közösség erőssé, képessé tétele a teljes folyamatban történik meg. Gyakorlati készségeket sajátítanak el, ismereteket szereznek a finanszírozásról, a tervezésről, a döntéshozatalról és az együttműködésről. Az építkezés előrehaladtával a helyi közösség kialakul/újjáalakul, saját céljai lesznek, megfogalmazza értékrendjét, küldetéstudatát, azonosítja belső konfliktusait és megoldásokat talál rá, maghatározza önnön identitását. A közösségi építészet rendszerint helyi, tradicionális technológiákra, helyi munkaerőre és más helyi forrásokra épít, ezért általában ökológiai szempontból fenntartható és biztonságos megoldásokat kínál. Egyetemi keretek között a közösségi alapú tanulás bevezetése kölcsönös előnyökkel járhat minden érintett fél számára.

Downloads

Megjelent

2013-12-30

Hogyan kell idézni

Kósa, B., & Bognár, H. (2013). Közösségi építészet, empowerment, ökológiai tudatosság és közösségi alapú tanulás. Szociális Szemle, 6(1-2), 64–67. https://doi.org/10.15170/SocRev.2013.06.01-02.10

Folyóirat szám

Rovat

Elméleti és történeti írások