A lelki egészségvédelem területei: az egészségtanulás multidiszciplináris nézőpontból

Szerzők

  • József Csürke Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék; csurke.jozsef@pte.hu

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2008.01.01-02.01

Kulcsszavak:

szociális tudományok, mentálhigiéné, lelki egészségpromóció, egészségtanulás

Absztrakt

A szerző tanulmányában a szociális tudományok és segítségnyújtás területén megjelenő, mentális egészséggel, annak megőrzésével és fejlesztésével kapcsolatos szerteágazó diszciplináris ismeretek áttekintését és összevetését kívánja adni. A mentálhigiéné történeti gyökereinek feltérképezése, a különböző fogalmi meghatározások, továbbá a nemzetközi és hazai tudományos megközelítések intézményesülésének elemzése révén azonosítani törekszik azt a multi- és interdiszciplináris teret, amelyben a lelki egészségvédelmi törekvések és gyakorlatok megvalósulnak. A mentálhigiéné történetileg tagolódó paradigmái, a pozitív mentálhigiéné és pszichológia, valamint a lelki egészségpromóció fogalmai, és a kibontakozóban lévő egészségtanulás koncepciója írja le
azokat a tényezőket, melyek a lelki egészség védelmét szolgálják a szociálpolitikai döntési és beavatkozási
folyamatokban.

Downloads

Megjelent

2008-12-30

Hogyan kell idézni

Csürke, J. (2008). A lelki egészségvédelem területei: az egészségtanulás multidiszciplináris nézőpontból. Szociális Szemle, 1(1-2), 5–17. https://doi.org/10.15170/SocRev.2008.01.01-02.01

Folyóirat szám

Rovat

Elméleti, történeti tanulmányok