„Másodrangú szereplők.” Nők a bukaresti szociológiai iskolában
Ştefania Cristescu és Paula Gusty
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2016.09.01.08Kulcsszavak:
Gusti-iskola, kutatónők, nemi diszkrimináció, két világháború közötti tudományos életAbsztrakt
A két világháború között a Gusti-iskola számos monográfiai kutatást valósított meg Románia falvaiban. Ezekben több egyetemistalány és kutatónő is részt vett, akik a román szociológia szempontjából is jelentős munkát végeztek, ám – a korabeli nemi szerepeknek megfelelően – a monográfiai csapatok férfi tagjai korlátozták szakmai előmenetelüket, és többnyire asszisztensi szerepet szántak nekik. Két kutatónő példáján mutatjuk be a női monografisták másodrangú státusát biztosító mechanizmusokat.
Downloads
Megjelent
2016-12-30
Hogyan kell idézni
Văcărescu, T.-E. (2016). „Másodrangú szereplők.” Nők a bukaresti szociológiai iskolában: Ştefania Cristescu és Paula Gusty. Szociális Szemle, 9(1), 71–78. https://doi.org/10.15170/SocRev.2016.09.01.08
Folyóirat szám
Rovat
Elméleti és összefoglaló tanulmányok