Hogyan nézzünk fókuszcsoportot?
Absztrakt
A fókuszcsoport, mint kvalitatív műfaj, misztériumjáték. A kvantitatív kutatásokhoz képest alacsony elemszám és szubjektívnek nevezhető eredmények miatt körüllengi egyfajta lekicsinylés, ugyanakkor az alkalmazott pszichológiai módszerek és projektív technikák miatt átjárja némi ezoterikus misztikum. Játék is, mivel a tükör mögül szemlélődő Megbízó számára mutatvány, amelynek során a kutató cég prezentálja neki az ő saját fogyasztóját - in vitro. Minél szórakoztatóbban teszi, annál meggyőzőbb és sikeresebb a kutatás.
Downloads
Megjelent
2019-10-24
Hogyan kell idézni
Becker, G. (2019) „Hogyan nézzünk fókuszcsoportot?”, Marketing & Menedzsment, 40(2-3), o. 4–8. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/745 (Elérés: 28 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Marketingkutatás