How to observe a focus-group

Authors

  • György Becker Qualitative Research, TNS Hungary

Abstract

A fókuszcsoport, mint kvalitatív műfaj, misztériumjáték. A kvantitatív kutatásokhoz képest alacsony elemszám és szubjektívnek nevezhető eredmények miatt körüllengi egyfajta lekicsinylés, ugyanakkor az alkalmazott pszichológiai módszerek és projektív technikák miatt átjárja némi ezoterikus misztikum. Játék is, mivel a tükör mögül szemlélődő Megbízó számára mutatvány, amelynek során a kutató cég prezentálja neki az ő saját fogyasztóját - in vitro. Minél szórakoztatóbban teszi, annál meggyőzőbb és sikeresebb a kutatás.

Downloads

Published

2019-10-24

How to Cite

Becker, G. (2019) “How to observe a focus-group”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(2-3), pp. 4–8. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/745 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Marketing Research