Az élelmiszer-jelölés, a marketing és a fogyasztóvédelem összefüggései

Szerzők

  • Erzsébet Szabó Központi Élelmiszer-ipari Kutatóintézet, Élelmiszer-ökonómiai Osztály
  • Zoltán Lakner Marketing & Menedzsment

Absztrakt

A napi fogyasztási cikkek beszerzésekor a vásárlói döntések befolyásolásának egyik legfontosabb eszköze a termék minőségével, a megcélzott piac fogyasztási igényeivel összhangban álló csomagolás és jelölés. Ezért az élelmiszerek jelölése mindinkább versenytényezővé válik. A terméket többnyire elrejtő csomagolás miatt a választás során a közvetlen érzékszervi ingerek helyett az élelmiszerek jelölésének lényegkiemelő, a termékminőséget képviselő információira kell támaszkodnunk. A jó jelölés képviseli a terméket: mintegy a termék névjegye, mert vizuális információkra fordítva tükrözi a termék lényeges tulajdonságait.
     A tanulmány részben az t mutatja be, milyen funkciói vannak a korszerű termékjelölésnek, részben pedig azt elemzi, hogy az élelmiszer-ipari vállalkozók milyen mértékben használják/használhatják ki a termékjelölésben rejlő lehetőségeket, melyek sok esetben visszaélésre is módot nyújthatnak.
     Valamennyi piaci szereplő elemi érdeke lenne a termékjelölés rendszerének egységesítése, mert ezzel számos félreértés és bizonytalanság lenne megszüntethető.

Downloads

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Szabó, E. és Lakner, Z. (2019) „Az élelmiszer-jelölés, a marketing és a fogyasztóvédelem összefüggései”, Marketing & Menedzsment, 30(3), o. 7–12. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2381 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing