Az Európai Unió élelmiszergazdasági marketingjének néhány jellemzője

Szerzők

  • Istvánné Hajdú Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem Élelmiszeripari Gazdaságtani Tanszék
  • Zoltán Lakner Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem Élelmiszeripari Gazdaságtani Tanszék

Absztrakt

A KGST piacok gyors és látványos összeomlásával a magyar élelmiszergazdaságban akaratlanul is sokkterápia ment végbe, mert számos szakágazat piacainak 30-60%-át vesztette el szinte egyik évről a másikra. Ebben a helyzetben az élelmiszergazdaság számára a tág értelemben felfogott marketingtevékenység fejlesztése lehet az egyetlen szóbajöhető kitörési pont, mert a nemzetgazdaság a belátható jövőben nem nélkülözheti a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar termékeinek értékesítéséből származó nettó devizabevételt. A fejlesztés kézenfekvő lehetősége hagyományosan egyik legjelentősebb piacunkra, az Európai Unióba (EU) történő kivitel fokozása. Ennek érdekében számos erőfeszítés történik, de az elmúlt években alig nőtt az EU tagállamokba irányuló élelmiszergazdasági kivitel. Ez arra hívja fel a figyelmet, hogy az exportfejlesztés érdekében új, a jelenleginél átgondoltabb stratégiát kellene kialakítani, ennek azonban előfeltétele az EU tagállamaiban végbemenő folyamatok alaposabb, elmélyültebb megismerése.

Downloads

Megjelent

2019-09-19

Hogyan kell idézni

Hajdú, I. és Lakner, Z. (2019) „Az Európai Unió élelmiszergazdasági marketingjének néhány jellemzője”, Marketing & Menedzsment, 29(1), o. 9–13. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/357 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Az EU és Magyarország